ev yemake  - غذاهای خانگی

ev yemake - غذاهای خانگی

خط نوشتم تا بماند یادگار من نمانم خط بماند یادگار /دوستان کلیه عکسها متعلق به خودم می باشد از این رو کپی برداری از آنها نیز مجاز است. / مدعی نیستم که همه چیز ها رو بلدم بلکه هر چیزی را که یاد گرفتم با دوستام سهیم می شوم. لطفا نظر بدید. و راهنمایی کنید.
ev yemake  - غذاهای خانگی

ev yemake - غذاهای خانگی

خط نوشتم تا بماند یادگار من نمانم خط بماند یادگار /دوستان کلیه عکسها متعلق به خودم می باشد از این رو کپی برداری از آنها نیز مجاز است. / مدعی نیستم که همه چیز ها رو بلدم بلکه هر چیزی را که یاد گرفتم با دوستام سهیم می شوم. لطفا نظر بدید. و راهنمایی کنید.

تر حلوای نذری



سلام


روز اربعین حسینی امسال یکی از آشنایان ترحلوای نذری درست کردند


من هم از آن عکس گرفتم امیدوارم که


از دیدن عکسها هم خوشتان بیاید


و هم اینکه به خوبی درست کردن حلوا را یاد بگیرید.





 

 


مواد لازم برای ترحلوای نذری 







1- روغن جامد -------------- 5 کیلو


2- روغن مایع --------------- یک ظرف طبق عکس


3- گلاب -------------------- دو ظرف طبق عکس


4- آرد ---------------------- 5 کیلو


5- نثار ( پودر قند) --------- 5 کیلو


6- زعفران دم کرده -------- مقداری


7- زنجبیل ---------------- به دلخواه




طرز تهیه






ابتدا آرد را الک کرده و با کل روغنها خوب تفت می دهیم


البته شعله گاز باید روی ملایم باشد.


یک نکته اینکه: از قاشق چوبی


دسته بلند برای این کار استفاده کنید.


چون خیلی داغ است و دستتان آسیب می بیند.







وقتی بوی رفتن خامی آرد را احساس کردیم








با ریختن کمی گلاب و دیدن صحنه مشابه عکسو شنیدن صدای جوشیدن گلاب


معلوم می شود که آرد به خوبی تفت داده شده است.







در این مرحله زیر ظرف حلوا را خاموش کرده و


می گذاریم آرد و روغن کمی خنک شوند


که ما در این فاصله یک چایی نوش جان کردیم جاتون خالی


من علت این مرحله را که آرد و روغن کمی خنک شود را پرسیدم


پاسخی که شنیدم این بود که اگر روی روغن و آرد داغ نثار ( پودر قند)


را اضافه کنیم نثار ( پودر قند گلوله خواهد شد و موقع خوردن


حلوا زیر دندان به خوبی احساس می شود.)









پس از خنک شدن آرد و روغن زنجبیل را اضافه می کنیم.







و سپس نثار ( پودر قند) را اضافه می کنیم.


قابل ذکر است که پودر قند را حتما الک کنید


تا حالت گلوله هایش خوب باز شود.








شروع به هم زدن همه مواد می کنیم.



البته همه این مراحل چراغ را خاموش کرده ایم یادتان نرود.









سپس زعفران دم کرده و گلاب را اضافه کرده


و سریع همش می زنیم که حلوا گلوله نشود.






این هم نتیجه کار



و حالا مرحله برش دادن حلواست با هم


عکسها را می بینیم





سطح حلوا را با کفگیر کاملا صاف می کنیم.







مثل تصویر با کفکیر از رویه نازک برداشته


و روی بشقاب نذری بر عکس می گذاریم.





و رویش را با پودر نارگیل یا پودر پسته تزیین می کنیم.


البته برای مراسم عذاداری روی سینی ها پهن کرده


و پس از خنک شدن کامل حلوا


با چاغو یا قالب به شکل لوزی برش داده


و در ظرفهای مخصوص مثل دیس


یا ظرف یک بار مصرف می چینیم.





قبول باشه انشالله.



دوستان امیدوارم بپسندید و بهره ببرید.



نوش جانتان گوارای وجودتان












نظرات 3 + ارسال نظر
یوسف شنبه 7 بهمن 1396 ساعت 23:47

عالی بود. من خیلی وقته از ایران رفتم. متولد خوی هستم. همه خاطرات بچه گیم که مامانم حلوا میپخت برام زنده شد. با همون لهجه و کلمات مخصوص خویی.
عالی بود
حتماً درست میکنم.

ناشناس سه‌شنبه 9 آذر 1395 ساعت 19:22

:راضی

سلام ممنون که بهم سر زدی

یکتا یکشنبه 26 اردیبهشت 1395 ساعت 21:30

خیلى دوست دارم این حلوارو درست کنم این حلواکلى طرفدار داره من خودم بزرک شده این شهرم دستام درد میکنه ازدرست کردن این حلواخیلی حسرتشو میخورم

سلام همشهری انشاءالله که درست کنید و از خوردنش لذت ببری

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد