ev yemake  - غذاهای خانگی

ev yemake - غذاهای خانگی

خط نوشتم تا بماند یادگار من نمانم خط بماند یادگار /دوستان کلیه عکسها متعلق به خودم می باشد از این رو کپی برداری از آنها نیز مجاز است. / مدعی نیستم که همه چیز ها رو بلدم بلکه هر چیزی را که یاد گرفتم با دوستام سهیم می شوم. لطفا نظر بدید. و راهنمایی کنید.
ev yemake  - غذاهای خانگی

ev yemake - غذاهای خانگی

خط نوشتم تا بماند یادگار من نمانم خط بماند یادگار /دوستان کلیه عکسها متعلق به خودم می باشد از این رو کپی برداری از آنها نیز مجاز است. / مدعی نیستم که همه چیز ها رو بلدم بلکه هر چیزی را که یاد گرفتم با دوستام سهیم می شوم. لطفا نظر بدید. و راهنمایی کنید.

کیک اسفناج خوشرنگ و خوشمزه

 

 

سلام دوستان امروز با هم یک کیک خوشمزه را درست می کنیم مطمئن هستم با یک بار امتحان کردن عاشقش می شید. 

 

 

 

  

مواد لازم 

 

 

 

1- آرد 2 لیوان 

 

2- پوره اسفناج یک لیوان 

 

3- شیر یا ماست یک لیوان 

 

4- شکر یک لیوان 

 

5- روغن یک استکان 

 

6- تخم مرغ 3 عدد 

 

7- وانیل مقداری 

 

8- نمک یک پنس 

 

9- بکین پودر یک بسته یا یک قاشق غذاخوری  

 

10- آبلیمو 2 قاشق ( برای از بین بردن طعم و بوی اسفناج) 

 

طرز تهیه 

 

 

  

 قبل از شروع کار فر را گرم می کنیم.

1- ابتدا تخم مرغها را در همزن ریخته 

 

2- شکر  

 

3- وانیل را ریخته 

 

4-  خوب هم می زنیم 

 

5 و 6- در این فاصله آرد را با بکینگ پودر  و نمک الک کرده  

 

 

 

7- مخلوط همزن وقتی به صورت مایه غلیظ و کشدار رسید 

 

8- روغن 

 

9- شیر یا ماست 

 

10- آبلیمو 

  

11- اسفناج را ریخته و  

 

12- حدود دو دققیقه می زنیم.  

 

13- همزن را خاموش کرده مواد آردی ( آرد + نمک + بکینگ پودر) را اضافه کرده 

 

 

 

و در قالب مورد نظر می ریزیم 

 

من در اینجا از دو قالب استفاده کردم  یکی قالب فلزی بالایی و قالب سیلیکونی در قسمت پایین 

 

 

 

زمانیکه از قالب سیلیکونی استفاده می کنید به یاد داشته باشید حتما قبل از ریختن خمیر کیک قالب را اسپری آب بزنید 

 

بعد قالبها را در فر به درجه 180 به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم.  

 

 

 

پس از آماده شدن و سپری شدن  زمان  معلوم از فر درآورده و فرصت سرد شدن را به کیک می دهیم 

 

 چون اگه داغ از قالب جدا کنیم  کیکمون از هم متلاشی می شود. 

  

 

 

وقتی از قالب جدا کردیم به روی سیم منتقل می کنیم که خوب خنک شود. 

 

 

 

 

 

 

 

نوش جونتون 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد