ev yemake  - غذاهای خانگی

ev yemake - غذاهای خانگی

خط نوشتم تا بماند یادگار من نمانم خط بماند یادگار /دوستان کلیه عکسها متعلق به خودم می باشد از این رو کپی برداری از آنها نیز مجاز است. / مدعی نیستم که همه چیز ها رو بلدم بلکه هر چیزی را که یاد گرفتم با دوستام سهیم می شوم. لطفا نظر بدید. و راهنمایی کنید.
ev yemake  - غذاهای خانگی

ev yemake - غذاهای خانگی

خط نوشتم تا بماند یادگار من نمانم خط بماند یادگار /دوستان کلیه عکسها متعلق به خودم می باشد از این رو کپی برداری از آنها نیز مجاز است. / مدعی نیستم که همه چیز ها رو بلدم بلکه هر چیزی را که یاد گرفتم با دوستام سهیم می شوم. لطفا نظر بدید. و راهنمایی کنید.

خاگینه هویچ

 

با سلام دوستان امروز با هم خاگینه هویچ درست خواهیم کرد. 

 

 

 

 

 

مواد لازم 

 

 

 

1- هویچ سه عدد متوسط 

 

2- تخم مرغ 3 عدد 

 

3- آرد 3 الی 4 قاشق غذا خوری 

  

4- گل سرخ و دارچین و پودر هل و گردو 

 

5- شکر یک لیوان 

 

6- زعفران به مقدار لازم  

 

7- گلوکز یک قاشق غذا خوری 

 

8- آب دو لیوان 

 

طرز تهیه: 

 

  

ابتدا گردو گل سرخ (گل محمدی) خشک شده دارچین و هل را در در آسیاب ریخته  

 

و خرد می کنیم البته به صورت خیلی پودری نباید باشد  

 

و نه به صورت درشت  به صورتی که در تصویر هست.

 

  

1- هویچها را رنده ریز کرده البته من با دستگاه چرخ گوشت که قطعه رنده داره رنده کردم.  

 

2- طبق تصویر 

 

3- تخم مرغ را اضافه کرده 

 

4- آرد 

 

5- مخلوط پودری ادویه ای که درست کردیم  را اضافه می کنیم. 

 

6- خوب مخلوط کرده  

 

7- کف قالب را کاغذ روغنی گذاشته چون این مواد خیلی زود از هم می پاشد  

 

8- مواد را داخل قالب ریخته  

 

9- رویش مقداری روغن مایع می ریزیم. 

 

و در فر 200 درجه به مدت 30 دقیقه قرار می دهیم 

 

 

 

 

 

 

10- سپس شربت را درست خواهیم کرد. شکر و

 

11-آب 

 

12- گلوکز 

 

13- زعفران  را اضافه کرده 

 

14-وقتی شربت جوشید. 

 

15 -  خاگینه را از قالب با احتیاط جدا کرده 

 

16- و در شربت می اندازیم. 

 

17 -تا شربت کاملا به خورد خاگینه برود. 

 

18- نتیجه کار خاگینه ها را با پودر نارگیل و پسته تزیین می کنیم. 

 

 

 

این خاگینه ها از هویچ فریز شده درست کردم که به رنگ تیره و زیبا درآومده.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

امیدوارم که این خاگینه خوشمزه را درست کرده و از خوردن اون لذت ببرید. 

 

نوش جانتان. 

 

  

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد